Otomotiv endüstrisi martta 3,3 milyar dolarla en fazla ihracat yapan sektör oldu

Admin User 02 Nisan 2026, 14:30 21 Okunma Gündem

Otomotiv endüstrisi, mart ayında 3,3 milyar dolarla en fazla ihracata imza atan sektör olarak kayıtlara geçti.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, mart ayında sanayi grubu sektörlerinden otomotiv endüstrisi 3,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. En fazla ihracat yapan sektörler arasında kimyevi maddeler ve mamulleri 3 milyar dolarla ikinci, çelik sektörü ise 1,6 milyar dolarla üçüncü sırada yer aldı.

Mart ayında oransal olarak en fazla ihracat artışı sağlayan sektör yüzde 179,7 ile gemi, yat ve hizmetleri oldu.

Türkiye ihracatının yüzde 81,9'unu gerçekleştiren sanayi grubunun dış satımı mart ayında yüzde 3,3 azalışla 15,9 milyar dolar olarak hesaplandı.

Geçen ay ihracatın yüzde 15,2'sini gerçekleştiren tarım grubunda yüzde 5,3 düşüşle 3 milyar dolarlık, ihracatın yüzde 2,9'unu oluşturan madencilik grubunda ise yüzde 16 artışla 571,4 milyon dolarlık dış satım yapıldı. Mart ayında 125 ülke ve bölgeye ihracat artarken 98 ülke ve bölgeye dış satımda düşüş görüldü.

En fazla ihracat Almanya'ya

Geçen ay en fazla ihracat yapılan ülkeler 1,6 milyar dolarla Almanya, 1,2 milyar dolarla İtalya ve 1,1 milyar dolarla ABD oldu.

Bu dönemde en çok ihracat yapan iller ise 7,3 milyar dolarla İstanbul, 2,2 milyar dolarla Kocaeli ve 1,7 milyar dolarla Ankara olarak sıralandı.

Söz konusu dönemde, parite ihracata 682 milyon dolarlık katkı verdi.

TİM verilerine göre, sektörel bazda 2025 ve 2026'nın mart ayları ve son 12 aylık ihracat verileri, değişim oranları ve toplam içindeki payları şöyle (bin dolar):

Kaynak: AA / Ali Canberk Özbuğutu
Etiketler: Turkiye
Kaynak: Kaynak Site

Yorumlar (0)

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Giriş Yap veya Üye Ol

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!