İran: B1 Köprüsü'ne Düzenlenen ABD ve İsrail Saldırısında Ölü Sayısı 13'e Yükseldi

Admin User 04 Nisan 2026, 11:00 23 Okunma Gündem
İran: B1 Köprüsü'ne Düzenlenen ABD ve İsrail Saldırısında Ölü Sayısı 13'e Yükseldi

TAHRAN, 4 Nisan (Xinhua) -- ABD ve İsrail'in perşembe günü İran'ın kuzeyindeki Elburz eyaletindeki B1 Köprüsü'ne düzenlediği saldırılarda hayatını kaybedenlerin sayısı 13'e yükseldi.

İran'ın resmi haber ajansı İRNA'nın cuma günü bildirdiğine göre, Elburz Eyaleti Şehitler ve Gaziler Vakfı Genel Müdürü Emir Hüseyin Danışkuhen 4'ü kadın olmak üzere hayatını kaybedenlerin belediye çalışanları ve çeşitli kesimlerden siviller olduğunu aktardı.

Eyaletin başkenti Kerec'te yer alan ve Ortadoğu'nun en yüksek köprülerinden biri olmasının yanı sıra ülkedeki en komplike projelerden biri olarak öne çıkan B1 Köprüsü, perşembe günü iki kez füze saldırısına uğramış, saldırıda 95 kişi de yaralanmıştı.

Eyaletin siyasi, güvenlik ve sosyal işlerden sorumlu Vali Yardımcısı Kudretullah Seyf, hayatını kaybeden ve yaralananlar arasında Bilekan köyü sakinlerinin, yolcuların ve Nevruz bayramının sonunu simgeleyen geleneksel Doğa Günü için çevre bölgelerde toplanan ailelerin de bulunduğunu bildirdi.

Danışkuhen şubat ayı sonlarında başlayan savaşta Elburz eyaletinde 44 sivilin hayatını kaybettiğini sözlerine ekledi.

Kaynak: Xinhua
Etiketler: Turkiye
Kaynak: Kaynak Site

Yorumlar (0)

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Giriş Yap veya Üye Ol

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!