Cumhurbaşkanı Erdoğan, Rusya Devlet Başkanı Putin ile telefonda görüştü

Admin User 03 Nisan 2026, 19:15 19 Okunma Gündem

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile telefonda görüştü. Görüşmede, Türkiye ile Rusya arasındaki ikili ilişkiler ile bölgesel ve küresel gelişmeler ele alındı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, Türkiye'nin İran'a yönelik saldırıları onaylamadığını, İran'ın bölge ülkelerine yönelik mukabelelerini de tasvip etmediğini belirterek, savaşın daha fazla kontrolden çıkmaması için tüm taraflarla barış ve istikrar odaklı temasların sürdüğünü ifade etti. Erdoğan, Netanyahu hükümetinin bölgedeki saldırgan politikalarının önünün alınması gerektiğini vurgulayarak, İsrail'in Kudüs'ün statüsünü aşındırmaya yönelik adımlarına müsaade edilemeyeceğini dile getirdi.

Suriye'deki gelişmeleri yakından takip ettiğini belirten Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu ülkede istikrarı güçlendirecek her adımın Türkiye ve Rusya'nın ortak menfaatine olduğunu, mevcut kazanımların riske atılmaması gerektiğini kaydetti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan ayrıca, Rusya-Ukrayna savaşının barışla sonuçlanması için Türkiye'nin yürüttüğü girişimlerin sekteye uğratılmamasının önemine dikkat çekerek, tüm taraflara gerilimi tırmandıracak adımlardan uzak durmaları çağrısında bulundu. Karadeniz'de sivil gemilere yönelik saldırıların istikrar ortamına zarar verdiğini ifade eden Erdoğan, İran kaynaklı gerilimlerin Rusya-Ukrayna krizinde yeni çatışma alanları oluşturmaması gerektiğini belirtti. - İSTANBUL

Kaynak: İhlas Haber Ajansı
Etiketler: Turkiye
Kaynak: Kaynak Site

Yorumlar (0)

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Giriş Yap veya Üye Ol

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!