Amazon, ABD ve Kanada'daki satıcılara ''yakıt ve lojistik'' ek ücreti uygulayacak

Admin User 02 Nisan 2026, 21:45 17 Okunma Gündem

ABD'li e-ticaret devi Amazon, artan yakıt ve lojistik maliyetlerini gerekçe göstererek ABD ve Kanada'da satıcıların ödediği lojistik hizmet bedellerine 17 Nisan'dan itibaren yüzde 3,5 ek ücret uygulanmaya başlanacağını duyurdu.

Amazon'dan yapılan açıklamada, yakıt ve lojistik maliyetlerindeki artışın sektör genelinde operasyon giderlerini yükselttiği belirtildi.

Şirketin bu maliyet artışlarını şimdiye kadar üstlendiği kaydedilen açıklamada, ancak maliyetler yüksek seyretmeye devam ettiğinde bunların bir kısmını telafi etmek amacıyla lojistik ücretlerine geçici ek ücretler uygulandığı aktarıldı.

Açıklamada, 17 Nisan'dan itibaren ABD ve Kanada'daki lojistik hizmetleri ile ABD'den Kanada, Meksika ve Brezilya'ya yapılan gönderimlerde yüzde 3,5 "yakıt ve lojistik" kaynaklı ek ücret uygulanacağı bildirildi.

Söz konusu ek ücretin 2 Mayıs'tan itibaren ABD'deki "Buy with Prime" hizmeti ile ABD ve Kanada'daki diğer gönderim hizmetleri için de geçerli olacağı belirtilen açıklamada, ek ücretin ürünlerin satış fiyatı üzerinden değil, gönderim ücretleri üzerinden hesaplanacağı ifade edildi.

Açıklamada, koşullar değiştikçe bu ek ücretin değerlendirilmeye devam edileceği kaydedildi.

Kaynak: AA / Dilara Zengin Okay
Etiketler: Turkiye
Kaynak: Kaynak Site

Yorumlar (0)

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Giriş Yap veya Üye Ol

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!